4 Ekim 2011 Salı

Yeniden Doğmak



" Çektiğim acılar gerçekten diri diri gömülsem çekeceklerimin aynısıydı. Korkunç, anlatılamayacak kadar iğrenç acılardı. 
Ama bana bir faydası oldu bu acıların. Bu aşırı uçları yaşayan ruhum acılardan tiksindi. İçimi bir sakinlik, bir huzur kapladı. Sık sık dışarı çıkmaya başladım. Canla başla spor yaptım. İçime doyasıya temiz hava çektim. Ölümden başka şeyler üstüne düşünmeye başladım. 


Kısaca yeni bir insan olarak insanca yaşamaya başladım.

Belki de bu hastalık korkumun sebebi değil, sonucuydu. "

Edgar Allan Poe - Diri Diri Gömülmek

Bütün bunları, ancak ve ancak sonuna kadar yaşamış bir insan yazabilir.
Yaşarken, ölümü iliklerine kadar hissedebilmiş, bunları kağıda dökebilmiş bir insan

Öleceğinden emin olduğu binlerce anın adına,
 ayakta durmaya çalışan bir insan.

Hayattaki hiçbir derdin, hiçbir şeyin önemli olmadığını hemen sonrasında anlayabilen biri, yazının devamında olduğu gibi.

Acılardan tiksinmek;
İncir çekirdeğini dolduramayacak nedenler için döktüğü gözyaşlarının anlamsız olduğunu anlamak ..

Kaldıramayacağını sandığı onlarca durum değersizdir artık gözünde.

Bunun sonucunda kendini de, tutunduğu insanları da serbest bırakır

Sadece yaşamaya çalışır
Artık tutunduğu şeyler bambaşkadır


Ve O; 
yeniden doğar

2 yorum:

  1. Cok merak ettim okumaliyim!!!

    Not:yorumlardan kelime dogrulatmayi kapatirsan cok guzel olur :)

    YanıtlaSil
  2. eski zamanlarda katalepsi hastalarının başına gelen gerçek bir olaymış aynı zamanda. Poe ondan yola çıkarak yazmış, mutlaka okumalısın .

    kelime doğrulatmayı da hallettim sanırım :)

    YanıtlaSil

"Kaybettiği her şeyi geri alma derdindeydi, kayıplarının sonu yoktu, hayat sonsuza kadar böyle devam edecekti."
Jack Kerouac