22 Ağustos 2012 Çarşamba

Kitap ve Kırtasiye Alışverişi

Bugün ablamda rutin Beşiktaş turumuzu gerçekleştirdik.
 Her zamanki gibi Alkım Kitabevi'ne uğrayıp aklımda kalanları bir bir topladım tabi ablamla önceden sözleştik, kitapçıya girdiğimizde mırın kırın etmeden benimle saatlerce bakınmayı göze alarak geldi :)
Kim bilir ne kadar takıldık orada hiçbir fikrim yok, harikaydı.


Haruki Murakami sevdalısı olmam tamamen Sergül Abla'mın suçu.
Ona deli gibi teşekkürlerimi iletiyorum burdan beni onunla tanıştırdığı için, bunu hemen her Murakami yazımda yazmaktan bıkmayacağım :)
Bu yeni çıkan kitabında öyle içim kalmıştı ki, diğerlerini okumadan alacaktım neredeyse ama sabır edebildim.
Bağımlısı olduktan sonra, İstanbul'a ilk gelişimde direk buna gitti elim.

Murakami'nin okuduğum diğer kitapları olan İmkansızın Şarkısı için buraya,
Sahilde Kafka için de buraya tık tık.


Vee Edgar Allan Poe manyaklığımın tamamlayıcısı.
Kocaman hikaye kitabıma uzun süredir kavuşmuşken, şiir kitabım elimde yoktu.
Alkım'da da son iki tane kalmışken artık almanın vaktiydi, her gittiğinde birkaç şiir okumakla olmazdı tabi.


Aldous Huxley'in Algı Kapıları'nı okuyup yazısını burada yazmıştım.
Cesur Yeni Dünya'yı bir türlü okuma fırsatı bulamamıştım, çok araştırmama rağmen almamışım.
Bu eksikliği de tamamlamış oldum.


Mephisto'ya uğrayıp alt üst ettim biraz.
Barunson  defterlerine kafayı takmış durumdayım son zamanlarda.
Daha önce ilk defa aldığım Polar Bear defterini çok beğenmiştim ve çok kullanışlı çıktı.
Nedense ürünlerine de bir tek Mephisto'da denk geliyorum, o yüzden bulmuşken bir defter daha aldım.

Üzerindeki yazının çevirisini Fransızca bilen biri çıkarsa rica edebilir miyim?
Google translate pek ikna edici olmadı da.


Bu da aslında minicik bir not defteri.
Jim Morisson'ı gördüğümde orada öylece bırakamadım, hayran hayran bakıyorum saatlerdir.


Bugünün bir diğer ufak not deferi de bu.
Yollara, özellikle tren yollarına bir hayranlığım olduğunu biliyorsunuz, belli de oluyor zaten :)
Bunu aldım ama sonradan fark ettim.
En made diye bir üretim, ben ilk defa duydum.
Engellilerin üretimdeki yerini kalkındırmak için bir projeymiş, eğer orada fark etseydim birkaç tane daha alırdım.
Çok güzel çeşit çeşit ufacık yol temalı not defterleri var.

Mephisto'ya uğrarsanız bir bakın derim, fakat muhtemelen bulamazsınız o yüzden sormanız gerecek.
Çünkü mağazanın o kadar derinliklerine koyulmuş ki birilerinin fark etmesi neredeyse imkansız.
Bu duruma sinirlendim aslında, eğer destek verilicekse bu doğru düzgün olmalı.
Kuytu köşelerde tutarak bir projeye ne kadar destek verilebilir ki?

Bugünün moral sebebi oldu bütün bunlar. Şimdi onları İzmir'e götürüp dilediğim kadar okumak, kullanmak kaldı.

*Dipnot: Alkım Kitabevi'nde kredi kartsız, taksitli alışveriş yapabiliyorsunuz. Bunu da paylaşmak istedim, şahsen kredi kartsız bir öğrenci olarak bana bu konuda çok yararı oldu.

16 yorum:

  1. Sanırım zafer çalışmayı sever gibi birşey diyor.

    YanıtlaSil
  2. ne guzel kıtaplar almıssınız.ben halen kıtap okumaya fırsat bulamıyorum cocugum yuzumden....kıtabevının kredı kartsız taksıt yapması cok guzelmıs.engellıler konusuna gelınce ben olsam kasadakı gorevlıye duruu bıldırır on sıraya aldırırdım nacizane :)

    YanıtlaSil
  3. Neeee?? Sen İstanbul'dasın ve biz buluşmadık???Bak şimdi, oldu mu ama yahu :(
    Valla tatlım, Fransızca'm yoktur ama kelimelerden anladığım kadarıyla "Başarı, çabayı sever" diyor olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  4. Pardon, 'la victoire', zafer demek.
    "Zafer, çabayı sever" anlamında olmalı o söz :)
    Gerçi ha başarı, ha zafer... İkisi de aynı anlamı taşıyor ;)

    YanıtlaSil
  5. Defterler çok hoş !
    Haruki Murakami'nin kitaplarını hiç okumadım ama çok methediliyor o yüzden sıra gelirse onu da almayı düşünüyorum .
    Keyifli okumalar dilerim canım :)

    YanıtlaSil
  6. ne güzel şeyler almışsın sen ya hepsine bayıldım.özellikle de kitaplara :)
    1Q84ü okumalıyız artık bence :P ama ben imkansızın şarkısını sevememiştim.o yüzden bu erteleme durumu bende sanırım :/
    keyifli okumalar sana :))

    YanıtlaSil
  7. Poe'ları tamamlamana çok sevindim =)
    bende de var bu kırtasiye manyaklığı.ne zaman dışarı çıksam kalem defter kağıt mektup zarfları..ne varsa topluyorum..jim!li olana bayıldım.zamana güzel notlar iliştirmen dileğiyle..

    YanıtlaSil
  8. Çok keyifli, güzel ve doyurucu bir alışveriş olmuş canım.
    Keyifle oku kitaplarını.
    Haruki Murakami kitaplarına bloglarda bolca rastlıyorum ve merak ediyorum. İlk fırsatta başlayacağım birinden:)
    Poe hayranlığı bende de fazlasıyla mevcut:) Tüm hikayeleri ve fotoğrafta elinde tuttuğun kitap kütüphanemin en değerlileri arasında^-^
    Mephisto'dan ben de o defterlerden almıştım. İstiklaldeki mağazada alt katında senin de dediğin gibi arasan bulamayacağın bir noktadaydı.
    Sevgilerimle^-^

    YanıtlaSil
  9. Kulaklarim cinladi hemen kostum geldim.Iyi okumalar!
    Senin yuzunden bende de Poe meraki olustu bolca.
    Bakalim ne zaman nasip olacak!

    iyi okumalar
    opuyorum seni kocaman

    YanıtlaSil
  10. Poe okumadım hiç.
    Sende gördükçe benim de içimden okumak geliyor ama şu sıralar kitap almama bizimkiler hayatta izin vermez :D Haruki var artık bir de.

    Ve defterler gerçekten çok hoş. Yollar ve yolculuklar beni de çeker hep :)

    YanıtlaSil
  11. Handan; teşekkür ederimm :)

    Mehtap; oradayken fark etseydim söleyecektim, ama eve geldiğimde gördüm malesef. Bir mail atacağım ama bu konuyla ilgili :)

    Düş Kızı; anlamını çok sevdim yahu :)
    buluşmayı da hallettik nasılsa, çok ayıp etmişiz çok :)

    KitapAyracı; mutlaka başla bir yerden , çok teşekkürler :)

    I.r.e.m.c.e; ahahah evet başlamalıyız yahu, erteleme olsun :)

    Lady Jane; ben de çok sevindim, sonunda tamamlandı :) evet yahu kırtasiyeye uğramadan günü tamamlamıyorum :)

    okuyan; poe hayranı olmana çok sevindim! Murakamiyi ertelemeden başlamalısın :) Mail yazacağım bunları belirtip, çok dağınık bir düzeni var Mephisto'nun.

    Sergül Kato; Hey! çınlattım tabi kulaklarını :) Poe'ya merakın oluşmasına sevindim. ben de seni öperim ablacım :)

    Cessie; Sorma, ben de elimde kitaplarla eve girince zaten bir kargaşa yaşandı, yine mi kitap diye :) Poe'ya başlamalısın :)

    YanıtlaSil
  12. edgar allan poe ve cesur yeni dünya kitaplığımda yüzümü gülümseten kitaplar

    seçimlerin çok hoş :)

    YanıtlaSil
  13. haruki murakimi'yi tesadüfen keşfettikten sonra sevgili serrose'nin blogunu bulmuştum.benim için de serrose'nin güzel blogunu keşfettiğim için faideli oldu :)

    sadece 1 kitabını okudum henüz. ama devame tmek istiyorum.bu kitabını da çok merak ediyorum.

    cesur yeni dünyayı seveceğini düşünüyorum.çok güzeldir :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. O the doors not defterini bir gün bulamazsan sebebi benim :p ahaahaha :D

    Huxley ve Poe.. Süper :)

    YanıtlaSil
  15. zafer, çaba sever demek.
    :)
    tüm post nefis.
    :)
    scriks defter alacaktım bi de barunson alayım ve o deftere de bi bakayım.
    :)

    YanıtlaSil
  16. memento mori; artık benim de daha çok yüzümü gülümsetiyorlar :)

    okuryazar naneşekeri; harika olmuş senin için, devamını getir mutlaka :)

    Zihnin Arka Sokakları; ahahah tamam senden şüphelenirim :)

    deeptone; teşekkürler diğp :) dene mutlaka defterlerini, memnun kalıcaksın :)

    YanıtlaSil

"Kaybettiği her şeyi geri alma derdindeydi, kayıplarının sonu yoktu, hayat sonsuza kadar böyle devam edecekti."
Jack Kerouac