27 Haziran 2012 Çarşamba

Haruki Murakami / İmkansızın Şarkısı


Bu tatili kitap açısından pek de verimli geçiremedim
Geldiğimden beri sadece İmkansızın Şarkısını okuyordum
Onun yanında Tim Parks'ın Kader'i dikkatimi çekmişti, ona da başladım.

Murakami'yi ilk kez okumak için bende en çok merak uyandıran bu kitabından başladım
Sanki bir Kim ki Duk filmi izler gibiydim.
Ki onu çok çok seven biri olarak yapabileceğim tek yorum bu
Sanki bir Bin Jip ya da Bi Mong karakterleri vardı gözümün önünde 

Ama beni en çok etkileyen kısmı söylemek istiyorum
Kitabın bu baskısındaki kapağı, kitabı okuduktan sonra o kadar anlamlı geldi ki gözüme.
Sanırım şimdiye kadar gördüğüm en uyumlu ve en manalı kapak tasarımı
Müthiş!

Onun dışında her zamanki gibi içeriğiyle ilgili bir spoiler vermicem tabi ki.
Bir Murakami kitabı daha okuduktan sonra hangisiyle başlanabileceğini daha çok kestirip, ilk kez okuyacaklara öneride bulunurum :)

Önümde daha Sahilde Kafka var. 
Bir sonraki rotamız bu!

8 yorum:

  1. Kalemini çok merak ettiğim bir yazar Haruki Murakami. Alınacaklar listemde ama henüz sıra gelmedi.
    Keyifli okumaların olsun canım.

    YanıtlaSil
  2. ama sen kitap müzik ve sinemada çok iyisin ki. kim duk inanılmaz yönetmen. mevsimleri izledinmi ki. murakami. geçen günkü yaz okumaları yazımı okuduysan, orda keşfedilmesi gereken üç yazar var demiştim, murakami, işiguro, mişima. bir de bak savaş atı ve sezon değerlendirmesi yazımda en iyi filmleri seçtim. ya bak izlemediysen hala, moonrise kingdom, midnight in paris ve the sound of noise'i de izle.

    sahilde kafka. hep iyi şeyler okuyorsun.
    :)

    YanıtlaSil
  3. okuyan; sıra geldiğinde geç kalmışım bile diyebilirsin :)

    deeptone; mevsimleri izledim tabi ki. insan doğasını nasıl da iyi anlatır. yazını okumadım ama bulup okurum. diğer yazarları bilmiyorum okuma listesine koyabilirim. midnight in paris i izledim ben de harikaydı, diğerlerine de bakacağım :)

    senin de müthiş bir zevkin var deep :)

    YanıtlaSil
  4. Geçtiğimiz aylarda okuma grubumuzdan biri yazarın Yaban Koyununun İzinde kitabını seçmişti. Ve biraz muallakta kaldık. bazı bölümler güzeldi bazı bölümler askıda kalmıştı. Bizde bir yazarın en az2 kitabını okuduktan sonra karar vermeliyiz diye bir görüşe varmıştık. Yazarın Sahilde Kafka kitabını merak ediyorum bende..

    Keyifli okumalar, iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  5. Tanıtım için teşekkürler.Bu romanı da çok merak ediyorum.Okuyacağım...

    YanıtlaSil
  6. gülşah; ben de diğerlerini okuyunca göreceğim :)

    kitap cumhuriyetim; okuyun mutlaka :)

    YanıtlaSil
  7. Kapak benim de ilgimi çekti, hatta kapak yüzünden okuyacağım diye düşünüyordum. Ama olumlu yorumları gördükçe kapak için okumanın haksızlık olacağını anlıyorum.

    YanıtlaSil
  8. bende bu kitabıyla başladım hatta yeni bitti çook sevdim salinger okuyan varsa çok yakın bir tarz ama bunun dışında ben okurken diğer kitaplardan farklı olarak çok ağır çekimde gibi değişik bir duygudaydım henüz 2. olarak hangisine başlayacağıma karar veremedim :)

    YanıtlaSil

"Kaybettiği her şeyi geri alma derdindeydi, kayıplarının sonu yoktu, hayat sonsuza kadar böyle devam edecekti."
Jack Kerouac