9 Temmuz 2012 Pazartesi

Algı Kapıları, açılsın!


Aldous Huxley, Cesur Yeni Dünya ile tanıdığım bir yazardır tabi ki
Her ne kadar o kitabını daha okuyamasam da.
Bu öneri Hero'dan gelmişti aslında
Ama tabi durum değişik olduğundan ellerimden uçup gidecek bu kitap, o konuya girmemeliyim :)

İlk bölümü Meskalin'i deneyerek onu yazmasından bahsediyor
O sırada yaşadıkları hissettikleri, bir şizofren hastasının zihinsel düşünceleri gibi aslında.
Onların yaşadıklarını anlayabilmek adına, kusursuz anlatıyor
Normalde kitap konusundan bahsetmeyi sevmiyorum ama, "algı" denilen şeye bakış açısı beni büyüledi, yazmadan edemedim.

Daha sonrasında Cennet ve Cehennem kısmı geliyor
Kültürel ve genelde ressamlarla ilgili oluduğundan direk dikkat çekti tabi
Ama,
Adamın Algı'ya bakışı, tarif edilemez o yüzden müthiş derecede etkilendim ilk kısımdan.
Belki çoğu insan sıkılır ama böyle bir "durum" diyeyim artık yani, çok ilgi çekici.


Yıllar yılı önce, bir üniversite arkadaşımla birlikte aldığım bir kartı, bu kitabın ayracı olarak kullanasım geldi
Böyle kitap kadar bir kedi kendisi.
Yanımda İzmir'e gelecek benimle sanırım, anılarımı canlandırdı  çünkü kitaplığımda gördüğümde.

Bir kitap yazısından daha bu kadar efendim

7 yorum:

  1. ingilizce hazırlıkta okutmuşlardı bize cesur yeni dünya yı.. çok etkileyici ve düşündüren bir bilim kurgu olarak hatırlıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Listeme ekledim canım, okunası güzel bir kitaba benziyor.
    Kedişi de çok sevdim:)))

    YanıtlaSil
  3. shirin serkan; evet öyle olduğunu biliyorum, okuyunca anlarım artık.

    okuyan; kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kitabı çok merak ettim ama

    YanıtlaSil
  5. kitap da ilgimi çekti ama ayraça bayıldııııımmm!!! :))

    YanıtlaSil
  6. Pembe Kereste; algı deyince dikkat çekiyor :)

    Kuulumsu Kadın; ayraç olmaya zorlanan kartpostal ahahah

    YanıtlaSil
  7. algı kapılarını açmak için hımmm meskalin gerekmiyordur illa.
    :)
    bak carlos castaneda okusana.
    :)
    müthiiiiiş.
    :)

    YanıtlaSil

"Kaybettiği her şeyi geri alma derdindeydi, kayıplarının sonu yoktu, hayat sonsuza kadar böyle devam edecekti."
Jack Kerouac